preloader

Wypłata świadczeń

Wniosek o wypłatę świadczenia w Pramerica możesz zgłosić na 5 różnych sposobów: za pomocą Formularza on-line, e-mailowo, korespondencyjnie, osobiście lub telefonicznie. Obejrzyj film, lub wybierz jedną z ikon, aby dowiedzieć się, jak złożyć wniosek w wybrany sposób.

Formularz on-line

E-mailowo

Korespondencyjnie

Osobiście

Telefonicznie

Formularz on-line to rekomendowany sposób złożenia  wniosku o wypłatę świadczenia. Pozwala dopełnić formalności w przeciągu kilku minut.

 

Zacznij od zeskanowania wszystkich niezbędnych dokumentów, których wykaz znajdziesz poniżej. Powinny to być skany lub fotografie oryginałów dokumentów ewentualnie ich uwierzytelnionych kserokopii. Wielkość pojedynczego skanu nie może przekroczyć 3MB. Akceptowane pliki to PDF, JPG i TIFF. Jeśli składasz wniosek po raz pierwszy, najpierw zarejestruj się w systemie. Do Formularza logujesz się przy użyciu nazwy użytkownika i hasła, które stworzyłeś, a jego wypełnianie jest proste i intuicyjne.

 

Po złożeniu kompletu niezbędnych dokumentów, w przeciągu najwyżej 7 dni roboczych otrzymasz informację o stanie realizacji Twojego zgłoszenia (może to być na przykład prośba o uzupełnienie brakujących dokumentów), albo wypłatę świadczenia. Średni czas wypłaty świadczeń w Pramerica to 3 dni robocze, liczone od dnia złożenia kompletu niezbędnych dokumentów.

 

Przejdź do formularza on-line

Zgłoszenie e-mailowe to wygodny sposób złożenia  wniosku o wypłatę świadczenia. Pozwala dopełnić formalności w przeciągu kilku minut.

 

Zacznij od zeskanowania wszystkich niezbędnych dokumentów, których wykaz znajdziesz poniżej. Powinny to być skany lub fotografie oryginałów dokumentów ewentualnie ich uwierzytelnionych kserokopii. Wielkość pojedynczego skanu nie może przekroczyć 3MB. Akceptowane pliki to PDF, JPG i TIFF. Poniżej znajdziesz także wniosek o wypłatę świadczenia i oświadczenie do Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną. Wypełniony wniosek oraz oświadczenie podpisz i zeskanuj.

 

Komplet dokumentów wyślij na adres swiadczenia@pramerica.pl, w tytule e-maila wpisując: Wniosek o wypłatę świadczenia/ nr polisy. Uwaga: Jeśli składasz wniosek o wypłatę świadczenia z tytułu grupowego ubezpieczenia na wypadek: Urodzenia dziecka, Urodzenia dziecka martwego, Śmierci rodzica/ Śmierci rodzica małżonka, Śmierci dziecka wyślij e-mail na adres: rodzinne@pramerica.pl.

 

Po złożeniu kompletu niezbędnych dokumentów, w przeciągu najwyżej 7 dni roboczych otrzymasz informację o stanie realizacji Twojego zgłoszenia (może to być na przykład prośba o uzupełnienie brakujących dokumentów) albo wypłatę świadczenia. Średni czas wypłaty świadczeń w Pramerica to 3 dni robocze, liczone od dnia złożenia kompletu niezbędnych dokumentów.

Zgłoszenie korespondencyjne to tradycyjny sposób złożenia wniosku o wypłatę świadczenia.

 

Zacznij od wypełnienia wniosku o wypłatę świadczenia i skompletowania wszystkich niezbędnych dokumentów. Ich wykaz oraz wzór wniosku znajdziesz poniżej. Komplet dokumentów wyślij na adres Centrali firmy Pramerica Życie TUiR SA Dział Wypłaty Świadczeń, al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa.

 

Po złożeniu kompletu niezbędnych dokumentów, w przeciągu najwyżej 7 dni roboczych otrzymasz informację o stanie realizacji Twojego zgłoszenia (może to być na przykład prośba o uzupełnienie brakujących dokumentów), albo wypłatę świadczenia. Średni czas wypłaty świadczeń w Pramerica to 3 dni robocze, liczone od dnia złożenia kompletu niezbędnych dokumentów.

Złożenie wniosku o wypłatę świadczenia osobiście umożliwia bezpośredni kontakt ze specjalistą, który pomoże Ci w sprawnym przeprowadzeniu całego procesu. Możesz zgłosić się do brokera/ pośrednika, swojego zakładu pracy, dowolnego oddziału lub Centrali Pramerica. Przed wizytą prosimy wypełnij Wniosek o wypłatę świadczenia i skompletuj wszystkie niezbędne dokumenty. Ich wykaz oraz wzór wniosku znajdziesz poniżej.

 

Po złożeniu kompletu niezbędnych dokumentów, w przeciągu najwyżej 7 dni roboczych otrzymasz informację o stanie realizacji Twojego zgłoszenia (może to być na przykład prośba o uzupełnienie brakujących dokumentów), albo wypłatę świadczenia. Średni czas wypłaty świadczeń w Pramerica to 3 dni robocze, liczone od dnia złożenia kompletu niezbędnych dokumentów.

Złożenie wniosku o wypłatę świadczenia telefonicznie umożliwia bezpośredni kontakt z naszym konsultantem, który pomoże Ci w sprawnym przeprowadzeniu całego procesu. Aby uzyskać niezbędne informacje zadzwoń pod numer 800 33 55 33.

 

Pamiętaj, że w większości przypadków, zgłoszenie telefoniczne nie pozwoli dopełnić wszystkich formalności i konieczna będzie z Twojej strony dodatkowa aktywność związana m.in. z koniecznością dostarczenia kompletu niezbędnych dokumentów.

 

Po złożeniu kompletu niezbędnych dokumentów, w przeciągu najwyżej 7 dni roboczych otrzymasz informację o stanie realizacji Twojego zgłoszenia (może to być na przykład prośba o uzupełnienie brakujących dokumentów), albo wypłatę świadczenia. Średni czas wypłaty świadczeń w Pramerica to 3 dni robocze, liczone od dnia złożenia kompletu niezbędnych dokumentów.

Wymagane dokumenty w zależności od zdarzenia

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia (wypełniony przez każdego z Uposażonych)
  • Kserokopia dokumentu tożsamości każdego z Uposażonych (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Oryginał odpisu skróconego aktu zgonu Ubezpieczonego
  • Kserokopia dokumentu określającego przyczynę zgonu (np. karta zgonu, karta informacyjna leczenia szpitalnego – jeśli zgon nastąpił w trakcie hospitalizacji lub inna dokumentacja medyczna stwierdzająca przyczynę śmierci)

Dokumenty opcjonalne

  • Inna dokumentacja (np. kserokopia protokołu z sekcji zwłok, jeśli była przeprowadzana, postanowienie prokuratury lub sądu prowadzących postępowanie (jeśli jest w posiadaniu Uposażonego lub dokładny adres policji/prokuratury/sądu prowadzących sprawę)
  • Dokumentacja potwierdzająca zawał serca lub udar mózgu (np. EKG, echo serca w przypadku zawału; CT, PET w przypadku udaru lub protokół z sekcji zwłok)
  • Jeżeli uprawnionym do wypłaty świadczenia jest osoba małoletnia prosimy o wcześniejsze zapoznanie się z wymaganiami dotyczącymi dokumentów niezbędnych przy wypłacie świadczenia osobom małoletnim, zawartym i w pytaniach i odpowiedziach

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia (wypełniony przez każdego z Uposażonych)
  • Kserokopia dokumentu tożsamości każdego z Uposażonych (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Oryginał odpisu skróconego aktu zgonu Ubezpieczonego
  • Kserokopia dokumentu określającego przyczynę zgonu (np. karta zgonu, karta informacyjna leczenia szpitalnego – jeśli zgon nastąpił w trakcie hospitalizacji lub inna dokumentacja medyczna stwierdzająca przyczynę śmierci)
  • Dokument opisujący okoliczności wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy, opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)
  • Dokument upoważniający do prowadzenia pojazdu oraz aktualne badania techniczne lub inny dokument warunkujący dopuszczenie do ruchu pojazdu uczestniczącego w wypadku – wypadek komunikacyjny

Dokumenty opcjonalne

  • Kserokopia posiadanej dokumentacji medycznej (np. dokumentacja dotycząca zgonu lub uszkodzeń ciała, które były przyczyną zgonu, karta informacyjna leczenia szpitalnego, wyniki badań, orzeczenia lekarskie)
  • Inna dokumentacja (np. kserokopia protokołu z sekcji zwłok, jeśli była przeprowadzana, postanowienie prokuratury lub sądu prowadzących postępowanie (jeśli jest w posiadaniu Uposażonego lub dokładny adres prokuratury/sądu prowadzących sprawę)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Dokumentacja potwierdzająca zawał serca lub udar mózgu (np. zawał serca: zapisy EKG, wynik badania echo serca), udar mózgu: wyniki CT (tomografia komputerowa) i/lub MRI (magnetyczny rezonans jądrowy) lub PET (pozytronowa tomografia emisyjna)
  • Zaświadczenie lekarskie potwierdzające zakończenie leczenia i rehabilitacji
  • Kserokopia pełnej dokumentacji medycznej z leczenia Ubezpieczonego w poradni, szpitalu lub innej placówce medycznej (np. historia choroby z leczenia ambulatoryjnego, karty informacyjne leczenia szpitalnego, opisy wyników wykonywanych badań, wyniki konsultacji specjalistycznych itp.)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia posiadanej dokumentacji medycznej Ubezpieczonego z poradni, szpitala lub innej placówki medycznej (np. historia choroby z leczenia ambulatoryjnego, karty informacyjne leczenia szpitalnego, opisy wyników badań: RTG, USG, MR, TK, karty konsultacji specjalistycznych, dokument potwierdzający udzielenie pierwszej pomocy lub pomocy doraźnej bezpośrednio po zajściu wypadku przez pogotowie ratunkowe, szpitalny oddział ratownictwa, informacja o przebytej rehabilitacji w ramach prewencji rentowej ZUS itp.)
  • Zaświadczenie lekarskie potwierdzające zakończenie leczenia i rehabilitacji

Dokumenty opcjonalne

  • Dokument opisujący okoliczności wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy, opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)
  • Dokumentacja medyczna lub adresy placówki medycznej, w której Ubezpieczony był leczony przed przystąpieniem do umowy ubezpieczenia (w uzasadnionych przypadkach)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia karty informacyjnej leczenia szpitalnego

Dokumenty opcjonalne

  • Jeśli pobyt w szpitalu jest skutkiem obrażeń doznanych w wyniku wypadku:
    - Dokument opisujący okoliczności wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy, opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)
  • Jeśli Ubezpieczony posiada zakres ochrony rozszerzony o:
    • Rekonwalescencję – Kserokopia druków zwolnień lekarskich wystawiona przez szpital i lekarza prowadzącego, bezpośrednio po hospitalizacji (w zależności od zapisów umowy)

    • Sanatorium (Pobyt w Sanatorium) – Kserokopia karty informacyjnej z pobytu w sanatorium wraz ze skierowaniem z NFZ

    • OIOM (Pobyt na OIOM) – Kserokopia karty leczenia z oddziału intensywnej opieki medycznej

  • Jeśli Ubezpieczony posiada zakres ochrony rozszerzony o pobyt w szpitalu z dzieckiem:
    • Karta informacyjna leczenia szpitalnego dziecka

    • Kserokopia odpisu aktu urodzenia dziecka

    • Zaświadczenie ze szpitala potwierdzające całodobowy pobyt Ubezpieczonego z dzieckiem w szpitalu (w zależności od warunków umowy ubezpieczenia)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia karty informacyjnej leczenia szpitalnego
  • Dokumentacja medyczna potwierdzająca rodzaj zastosowanego leczenia specjalistycznego

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia posiadanej dokumentacji medycznej Ubezpieczonego z poradni, szpitala lub innej placówki medycznej (np. historia choroby z leczenia ambulatoryjnego, karty informacyjne leczenia szpitalnego, opisy wyników badań: RTG, USG, MR, TK, karty konsultacji specjalistycznych, dokument potwierdzający udzielenie pierwszej pomocy lub pomocy doraźnej bezpośrednio po zajściu wypadku przez pogotowie ratunkowe, szpitalny oddział ratownictwa, informacja o przebytej rehabilitacji w ramach prewencji rentowej ZUS itp.)
  • Dokumenty potwierdzające niezdolność do pracy (tj. zwolnienia lekarskie, orzeczenie podmiotu uprawnionego do orzekania o niezdolności do pracy dla celów rentowych w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach społecznych np. orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy lub niezdolności do samodzielnej egzystencji)
  • Kserokopie druków zwolnień lekarskich lub zaświadczenie o okresach niezdolności wystawione przez pracodawcę lub uprawniony podmiot
  • Jeśli niezdolność do pracy jest skutkiem obrażeń doznanych w wypadku:
    • Dokument opisujący okoliczności wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy lub opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)

    • Dokumentacja medyczna lub adresy placówki medycznej, w której Ubezpieczony był leczony przed przystąpieniem do umowy ubezpieczenia (w uzasadnionych przypadkach)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia posiadanej dokumentacji medycznej Ubezpieczonego z poradni, szpitala lub innej placówki medycznej (np. historia choroby z leczenia ambulatoryjnego, karty informacyjne leczenia szpitalnego, opisy wyników badań: RTG, USG, MR, TK, karty konsultacji specjalistycznych, dokument potwierdzający udzielenie pierwszej pomocy lub pomocy doraźnej bezpośrednio po zajściu wypadku przez pogotowie ratunkowe, szpitalny oddział ratownictwa, wyniki badań histopatologicznych, echo serca – w przypadku zawału, wyniki badań lub konsultacji neurologicznych – w przypadku udaru mózgu itp.)

Dokumenty opcjonalne

  • Dokument opisujący okoliczności wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy, opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)
  • Dokumentacja medyczna lub adresy placówki medycznej, w której Ubezpieczony był leczony przed przystąpieniem do umowy ubezpieczenia (w uzasadnionych przypadkach)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Dokumentacja potwierdzająca pokrewieństwo (kserokopia aktualnego odpisu skróconego aktu małżeństwa, odpisu skróconego aktu urodzenia dziecka lub inny dokument stwierdzający pokrewieństwo)
  • Kserokopia posiadanej dokumentacji medycznej Małżonka/Dziecka/Partnera z poradni, szpitala lub innej placówki medycznej (np. historia choroby z leczenia ambulatoryjnego, karty informacyjne leczenia szpitalnego, opisy wyników badań: RTG, USG, MR, TK, karty konsultacji specjalistycznych, dokument potwierdzający udzielenie pierwszej pomocy lub pomocy doraźnej bezpośrednio po zajściu wypadku przez pogotowie ratunkowe, szpitalny oddział ratownictwa, wyniki badań histopatologicznych, echo serca – w przypadku zawału, wyniki badań lub konsultacji neurologicznych – w przypadku udaru mózgu itp.)

Dokumenty opcjonalne

  • Dokument opisujący okoliczności wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy, opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)
  • Dokumentacja medyczna lub adresy placówki medycznej, w której Małżonek/Dziecko było leczone przed przystąpieniem do umowy ubezpieczenia (uzasadnionych przypadkach)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia posiadanej dokumentacji medycznej Ubezpieczonego z poradni, szpitala lub innej placówki medycznej(np. historia choroby z leczenia ambulatoryjnego, karty informacyjne leczenia szpitalnego, opisy wyników badań)
  • Opis wykonanej operacji (np. protokół pooperacyjny) – jeśli nie został zamieszczony w karcie leczenia szpitalnego

Dokumenty opcjonalne

  • Dokument opisujący okoliczności wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy, opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)
  • Dokumentacja medyczna (w tym skierowanie na zabieg operacyjny) lub adresy placówek medycznych, w których Ubezpieczony był leczony przed przystąpieniem do umowy ubezpieczenia oraz przed poddaniem się zabiegowi operacyjnemu (w uzasadnionych przypadkach)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu zgonu małżonka albo partnera życiowego
  • Kserokopia dokumentu określającego przyczynę zgonu (np. karta zgonu lub inny dokument stwierdzający przyczynę zgonu)
  • Kserokopia aktualnego odpisu skróconego aktu małżeństwa
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) jeśli na podstawie dostarczonych dokumentów i informacji nie jest możliwe ustalenie odpowiedzialności
  • Dokument opisujący okoliczności śmierci, jeżeli śmierć nastąpiła w wyniku wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy lub opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu zgonu rodzica

Dokumenty opcjonalne

  • W przypadku zdarzenia dotyczącego zgonu rodzica niebiologicznego – potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia odpisu skróconego aktu zgonu rodzica biologicznego lub inne dokumenty stwierdzające pokrewieństwo

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu zgonu rodzica współmałżonka
  • Aktualny odpis skrócony aktu małżeństwa (wystawiony po dacie zgonu); jeśli odpis skrócony aktu małżeństwa nie jest aktualny (starszy niż 3 miesiące licząc od daty zdarzenia) dodatkowo prosimy o oświadczenie małżonków o pozostawaniu w związku małżeńskim w dniu zdarzenia (o ile nie wypełniono oświadczenia zawartego we wniosku o wypłatę świadczenia)
  • Inne dokumenty stwierdzające pokrewieństwo i powinowactwo

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu urodzenia dziecka

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu urodzenia dziecka z adnotacją „dziecko martwo urodzone”
  • Inne dokumenty np. kserokopia karty informacyjnej leczenia szpitalnego w celu potwierdzenia tygodnia ciąży

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu zgonu dziecka
  • Karta zgonu lub inny dokument stwierdzający przyczynę śmierci

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia
  • Kserokopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego (np. dowód osobisty, paszport) lub identyfikacja tożsamości poprzez dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości w dowolnym oddziale lub siedzibie Pramerica Życie TUiR SA
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu zgonu dziecka
  • Dokument opisujący okoliczności wypadku (np. protokół powypadkowy potwierdzający wystąpienie nieszczęśliwego wypadku sporządzony przez komisję w zakładzie pracy, opis wypadku sporządzony przez policję/prokuraturę, karta wypadku lub dokładny adres policji/prokuratury prowadzących sprawę)

Dokumenty podstawowe

  • Wniosek o wypłatę świadczenia ( wypełniony dla każdego dziecka)
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu urodzenia lub dokumentu tożsamości dziecka (np. dowód osobisty, paszport), legitymacja szkolna – dla osób niepełnoletnich, jeśli nie posiadają dowodu osobistego lub paszportu
  • Kserokopia odpisu skróconego aktu zgonu Ubezpieczonego
  • Zaświadczenie o kontynuowaniu nauki – jeśli dziecko ukończyło 19. rok życia (w zależności od warunków umowy ubezpieczenia)

Pramerica Życie TUiR SA w zależności od okoliczności zdarzenia może poprosić o dodatkowe dokumenty niezbędne do stwierdzenia zasadności zgłoszonego roszczenia.

 

Kserokopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę obsługującą u Ubezpieczającego umowę grupowego ubezpieczenia (u pracodawcy Ubezpieczonego) i upoważnioną przez niego, tj. przez pracownika działu kadr, kadry kierowniczej lub księgowości albo też pracownika obsługi Klienta w Oddziale Pramerica Życie TUiR SA. Kserokopie dokumentów za zgodność z oryginałem potwierdzić również może broker posiadający pełnomocnictwo od osoby uprawnionej do świadczenia klienta reprezentowania jego interesów w procesie wypłaty świadczeń, radca prawny, adwokat, notariusz lub instytucja, która wydała dokument. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno zawierać tekst „za zgodność z oryginałem”, pieczątkę imienną wraz z czytelnym podpisem osoby poświadczającej oraz pieczęć firmową/pieczęć oddziału. Jeśli osoba potwierdzająca nie posiada pieczęci imiennej, powinna pod pieczątką/tekstem „za zgodność z oryginałem” przystawić pieczęć oddziału/firmy i podpisać się wyraźnie imieniem i nazwiskiem. Za zgodność z oryginałem należy potwierdzić każdy dokument przesyłany w formie kserokopii. W przypadku podpisania oświadczenia o poświadczeniu zgodności kopii dokumentacji z oryginałem, znajdującego się we wniosku o wypłatę świadczenia, nie ma konieczności dodatkowego poświadczenia dokumentów za zgodność z oryginałem w sposób wskazany powyżej. Jednocześnie Pramerica Życie TUiR SA informuje, że ma prawo sprawdzić wiarygodność dokumentów, w przypadku gdy jest to niezbędne.

 

Uwagi końcowe. Podstawą do podjęcia decyzji w sprawie wypłaty świadczenia jest dostarczenie do Pramerica Życie TUiR SA kompletu wymaganych dokumentów, niezbędnych do ustalenia zasadności i wysokości świadczenia. W przypadku ich braku Pramerica Życie TUiR SA może odmówić wypłaty świadczenia, jeśli na podstawie dostarczonych dokumentów i informacji nie jest możliwe ustalenie odpowiedzialności. W przypadku zdarzenia objętego ochroną, do którego doszło poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, uprawniony do świadczenia jest zobowiązany do dostarczenia wymaganych dokumentów przetłumaczonych na język polski przez tłumacza przysięgłego. Pramerica Życie TUiR SA nie pokrywa kosztów tłumaczenia.